Yoghurt with Blueberry-syrup

breakfeast

In this cold time, I can really feel how important it is for body to get some breakfast down, in the mornings. So when it’s cold outside, I akways use a little bit of extra time on my breakfast.

This morning I made ​​yogurt with a homemade blueberry sauce / syrup and nuts as a topping.

I used:
a potion soy yogurt (I prefer the brand Alpro)
a handful of frozen blueberries
a little wimp of water
Half vanilla rod
1 tablespoon moscavo sugar
handful of chopped almonds and hazelnuts

I let the frozen blueberries boil with the water, vanilla and the moscavo sugar. Moscavo sugar makes this thick syrup consistency and provides a licorice flavor, love it!
When it has boiled for a while, the longer the better, I poured the syrup up in a bowl and let it cool of.
I prefer to pour syrup on top of the yogurt and let it trickle down to the bottom and then top it of with the chopped nuts.

I den her kolde tid kan jeg virkelig hurtig mærke på min egen krop hvor vigtigt det er at få noget morgenmad ned. Derfor bruger jeg også lidt ekstra tid om morgnen på mad, i de kolde stunder.

I morges lavet jeg yoghurt med en hjemmelavet blåbær sovs/sirup og nødder som topping.

Jeg brugte:

en potion soya yoghurt naturel (jeg foretrækker alpro)

en håndfuld frosne blåbær

en lille skvat vand

1/2 vanillie stang

1 spsk moscavo sukker

lille håndfuld hakket mandler og hasselnødder

Jeg lod de frosne blåbær koge med en lille skvat vand, vanillien og moscavo sukkeren. Moscavo sukkeren gør det bliver som en tyk sirups konsistent og giver en lakrids agtig smag, elsker det!

Efter det havde kogt ind i et godt stykke tid, jo længere jo bedre, hældte jeg det op i en skål og lod det køle af. Til sidst er det bare anretningen, jeg foretrækker at hælde sirupen oven på youghurten og selv lade det sive ned til bunden. og til sidst nødder.

Leave a Reply

